top of page
חיפוש

לחץ וההשפעה שלו על חיינו- חלק א'

אז כולנו מכירים את המושג הזה, הוא לא חדש לנו ואנחנו חווים לחץ לא מעט במהלך חיינו.


גם אם מדובר בתסכול על משהו קטן כמו נהיגה בכביש או בסיטואציות בחיים שמאוד מלחיצות אותנו כמו בעיות כלכליות או עומס בעבודה, הלחץ עלול להשפיע על הבריאות שלנו והוא לא בריא עבורנו.

יש חוקרים הטוענים כי כמות מועטה של לחץ דווקא תורמת לנו ועוזרת למוח להישאר חד ולמוטיבציה שלנו לפעול בשיאה, עם זאת ניתן לראות ממחקרים כי כ-80% מהביקורים אצל רופאים מתקשרים ללחץ ברמה כלשהי.


הנה כמה השלכות של לחץ על הבריאות שלנו-


1. אכילה מוגזמת

ההורמון שמשתחרר בגוף בזמנים של לחץ, הקורטיזול, מתקשר לדחף בלתי מוסבר לסוכר מכל סוג שהוא. חוקרים מאמינים כי ההורמון נקשר לאזורים במוח ששולטים על מרכז התאבון. הפתרון הוא להתכונן במצבי לחץ לחשקים האלה ולהכין מבעוד מועד רשימת פעילויות שעוזרות לנו להוריד לחץ: לצאת לטיול קצר, לקפוץ במקום, לשים מוזיקה ממש חזקה באוזניות, לקפל כביסה.. כל מה שיעזור לנצל את רמות הקורטיזול הגבוהות בדם לטובתנו.


הפתרון הוא לא לפנות לאוכל גם אם הוא בריא, מכיוון שבכך אנו יוצרים קשר במוח בין לחץ לאוכל ובכך גורמים נזק נוסף- השמנה.


2. השמנה

כיום אנו מבינים את הקשר הכמעט ישיר בין לחץ למשקל עודף. הסבר אחד הוא לחץ המוביל לאכילה לא בריאה ולרוב לא מבוקרת ובלי קשר לרעב. סיבה נוספת היא העובדה כי קורטיזול עלול להגדיל את כמות תאי השומן בגוף. רמות גבוהות של קורטיזול נקשרו לשומן בטני. עוד סיבה היא כאשר הגוף נמצא ברוב לחץ גבוהות לאורך זמן הגוף מתעל את רוב הפעילות לכיוון הורדת הלחץ וכל מה שנקשר סביב הלחץ ומוריד פעילות בכל שאר הגוף, מה שקורה בעצם זה רוב המערכות יורדות לפעילות מינימלית כדי לעזור לגוף להשתקם כמה שיותר מהר מרמות הקורטיזול הגבוהות בגוף.


3. נזק ללב

אמנם עדיין אין בידי המדע הוכחה חותכת לגבי הקשר בין לחץ להתקפי לב, עם זאת העדויות על הקשר הזה הולכות ומתרבות. מחקר שנערך לאחרונה על 200 אלף עובדים באירופה שעבדו בעבודות מלחיצות והיו חסרי יכולת קבלת החלטות בעבודה שלהם, הראה כי 23% מהם נטו לסבול מהתקפי לב יותר מאנשים שעבדו בעבודות פחות מלחיצות.


הבשורות הטובות הן שפעילות גופנית מכל סוג שהוא,

יכולה להפחית משמעותית את השפעת הלחץ השלילית עלינו.


כמובן שבכל שינוי של אורח חיים וכן מי שנוטל תרופות באופן קבוע יש להתייעץ במטפל מקצועי או ברופא.


מרכז פורת רפואה סינית טבעית

השיטה לשליטה על הבריאות שלך

0526464180

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page